Bestemming Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Mervin en Carmen - WaarBenJij.nu Bestemming Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Mervin en Carmen - WaarBenJij.nu

Bestemming Wenen

Door: Mervin

Blijf op de hoogte en volg Mervin en Carmen

20 Juli 2017 | Oostenrijk, Wenen

Op 19 juli zijn we aangekomen bij de derde bestemming, Wenen. Bij het plannen van de roadtrip was dit de bestemming waar wij het minst van zouden verwachten. Wij hadden voor deze bestemming gekozen omdat deze stad de oudste dierentuin van Europa heeft. Aangezien Carmen diertjes altijd wel leuk vind en ze een reuzenpanda wou zien (die sliep toen we er waren) en ik een wienerschitzel in Wenen wou eten hebben we gekozen voor deze bestemming. Ook is Wenen een wereldstad en waren we toch wel benieuwd naar wat de stad te bieden heeft. Tenslotte lag de bestemming ook mooi op de route. Wij zijn hier maar 2 dagen geweest en voor ons gevoel hebben we de juiste beslissing genomen om juist van deze bestemming een dag te schrappen. De dierentuin was mooi en groot, daar zijn we het allebei mee eens. Daarnaast hadden we een ruime kamer in het hostel (het leek wel een familiekamer) en heb ik toch die wienerschitzel op. Maar daar is ook alles mee gezegd. De stad vonden we allebei niet fantastisch. Er hing een rare sfeer in de stad en wij vonden dat de steden Berlijn en Krakau meer te bieden hadden. Wij hebben in deze stad gezien wat we wouden zien, maar we zouden hier niet meer terug willen komen. Dit is uiteraard ook een persoonlijke keuze en hoeft ook niet voor iedereen te gelden. Morgen gaan we naar de bestemming waar ik toch wel het meest naar uit kijk: de Plitvice meren in Kroatië.

Auf Wiedersehen!

• 26 Juli 2017 - 06:38

Mirjam :

Hoi carmen en Mervin

Leuk om jullie zo een beetje tevolgen
    Wel gaaf hoor die roadtrip
    Kroatië staat ook boven aan mijn lijstje
    Nog heel veel plezier

Groetjes Mirjam

• 26 Juli 2017 - 13:22

Petrie Van Den Brand:

Hoi luitjes. Daar ben ik weer. Ik heb nog een leuk verhaaltje over wenen. Echt gebeurt vraag maar aan ons sil. Sil was dus in wenen en het was haar laatste dag daar. Op een gegeven moment wordt ze aangesproken door een japanse tourist. In gebroken duits vroeg hij aan ons sil of ze een foto wou maken. Ja dat is goed zegt ze. Dus die japanner ging pozeren voor een stoplicht Waarop ons sil zei dat is toch geen mooie lokatie voor een foto daar bij dat gebouw is toch veel mooier, en ze loopt daar naar toe. Op dat moment begon die japanner in vloeiend duits te roepen dat zijn camera gestolen wordt. Ons sil schrikt zich kapot en daar kwamen al 2 politie agenten boos aanlopen. Van schrik gooit ze de camera terug naar die jap. En ze loopt weg. Even later bleek dus dat daar ook candit camera bestaat. En is ze dus op zwitserse tv geweest. groetjes pet.

• 26 Juli 2017 - 15:18

Lisette :

Super leuk om jullie zo ook te volgen. En jullie verhalen te lezen , jullie hebben het goed naar je zin. Heel veel plezier nog. Xxxx

• 30 Juli 2017 - 18:58

Anita:

Super gedaan leuk om jullie te volgen