Kroatie deel 2, Porec - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Mervin en Carmen - WaarBenJij.nu Kroatie deel 2, Porec - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Mervin en Carmen - WaarBenJij.nu

Kroatie deel 2, Porec

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Mervin en Carmen

23 Juli 2017 | Kroatië, Poreč

Hoi iedereen,

Tijd om uit te rusten na 1,5 week. Het was heel vermoeiend omdat we veel gewandeld hadden en die autoritten waren ook best wel zwaar, omdat het heel erg warm was en natuurlijk door de vakantie ook heel erg druk. De gemiddelde tijd die we overal bij moesten was ongeveer 2-3 uur en daar hadden we niet op gerekend.
Toen we eindelijk in Porec aankwamen was het zo'n 27 graden maar er kwam een hele donkere dreigende lucht aan dus meteen de spullen uit de auto en omkleden om toch nog even snel in de zee te duiken. We mochten van de vrouw van het appartement fietsen lenen. Nog even snel de kortste weg zoeken en daar gingen we. Het was volgens Google Maps zo'n 10 minuten fietsen. Toen we wegfietsten waaide het al heel hard, maar wij bikkels zoals we zijn fietsten we gewoon door. Onderweg begon het ook nog eens te regenen en dat ging steeds harder zodat Mervin zei dat hij terug wou. Want welke gek gaat er nou zwemmen in de zee als onweert? Wij niet dus we fietsten maar weer terug om dan maar in ons appartement uit te rusten van de weer zo vermoeiende autorit. Even douchen en liggen en na zo'n 3 uurtjes was het weer droog en warm dus gingen we de stad in om te eten. We kwamen bij het eerste restaurant aan en daar haalden ze ons naar binnen oor heel grappig Nederlands te praten. Na het eten naar de supermarkt voor wat drinken te halen en dan weer rusten want daar kwamen we uiteraard voor.
Na een goeie nachtrust ontbijten om daarna een mooi plekje aan het strand te gaan zoeken. De vrouw van het appartement noemde de naam van het mooiste strand en dus gingen wij daar naar op zoek. Mervin durfde de fiets niet mee te nemen omdat hij bang was dat ze zouden stelen en het wad niet onze fiets, dus gingen we lopen. Het strandje bleek zo'n 3 kwartier lopen dus toen we daar aan kwamen waren we alweer moe. We hebben daar in de zon gelegen en ook gesnorkeld en heel veel verschillende vissen gezien.
Toen er paar uur later weer zo'n dreigende lucht aankwam zijn we weer snel terug gegaan. Het begon ook heel hard te waaien, maar gelukkig is het die avond wel droog gebleven en konden we mooi op tijd gaan eten. Weer naar hetzelfde restaurant want het eten was erg lekker en de bediening was top! Nog even een rondje door de stad om even rond te kijken want alleen maar op het strand liggen is ook niet alles...
Daarna weer naar het appartement, want we hadden de volgende dag weer volop plannen... Nee grapje, de volgende dag was eigenlijk hetzelfde als de eerste, liggen, liggen, beetje snorkelen en er moest natuurlijk ook nog gegeten en gedronken worden. Wel hebben we deze dag een taxi boot gepakt die ons naar een nog beter snorkelstrand, met veel meer rotsen, had gebracht dus nog meer vissen gezien en ook een hele grote krab.
Nu waren we weer volop opgeladen en goed bruin (rood) geworden voor de komende dagen, en rijden we door naar Bled, Slovenie om daar door de bergen te klimmen en te wandelen.

Zbogom

• 28 Juli 2017 - 16:52

Petrie Van Den Brand:

He luitjes daar is poet weer. Ik weet nog dat ik met ons mam en sil bij lake bled waren. Prachtig meer en we zeiden zullen we er rondje omheen doen. Ons mam heel dapper ja dat is goed. We beginnen te lopen en ik voorop. Het duurde niet lang voordat ons mam zei jongens ik kan niet zo snel. Ons sil zei ik loop wel met ons mam loop maar. Nog geen 5 minuten later hoorde ik gerommel. Ik zei he meiden doorlopen er komt onweer aan. Sil reageert meteen en ons mam roept dat kan ik niet. Ja toen begon het dus te bliksemen. Ons sil en ik voorop. In eenkeer komt er een bliksemschicht voorbij gerend. Dat was dus ons mam. Ze had al een tafel voor ons vrij gehouden in het cafe. Hoezo kon ze niet sneller. Maar om terug te komen op jullie verhaal. Daar waren dus echt mensen aan het zwemmen met dat weer. levens gevaarlijk in een dal.

• 30 Juli 2017 - 19:02

Anita:

Super mooi geschrevenx

• 31 Juli 2017 - 20:09

Mirjam :

Ondertussen dat wij onderweg zijn naar Spanje
    Nog even jullie verhaal lezen
    Wat kun je dit mooi schrijven
    Geniet nog van de laatste dagen
    Groetjes mirjam